MP3 playlist

Sabtu, 03 Mei 2014

Learn Bahasa Indonesia (basic and simple)

If you come to Indonesia, you have to prepare at least lil bit or basic about Bahasa Indonesia/Indonesian language. Just a few of indonesian who can speak english so here I give you a basic about bahasa. I hope it can help you. :)

Good Morning - Selamat Pagi
Good Afternoon - Selamat Siang : 11am - 2pm
Good Evening - Selamat Sore : 3pm - 5pm
Good night - Selamat Malam : 6pm - up
Daylight - Siang hari
Noon - Tengah hari
Midnight - Tengah malam

My name is ... - Nama saya...
You can call me... (your name) - Kamu/anda dapat memanggil saya ....(your name)
I come from .... - Saya berasal dari ....
I cant speak bahasa indonesia - Saya tidak dapat berbicara bahasa indonesia
I just can speak little bahasa - Saya hanya dapat berbicara sedikit bahasa
Can you help me? - Dapatkah anda membantu saya?
Please - Tolong/Mohon
Thank you so much - Terimakasih banyak
Thank you so much for helping me - Terimakasih banyak sudah membantu saya
You are really kind - Anda sangat baik

where is ... - Dimanakah ... (place)
what time is it? - Jam/pukul berapakah ini?
what is it? - apakah ini?
what is that? - apakah itu?

Can you ... (give a command) - Bisakah anda...(give a command)

go straight up - lurus terus
turn left - belok kiri
turn right - belok kanan
return - kembali



Tidak ada komentar:

Posting Komentar